Site icoon EcoDisposable.nl – Uw groothandel in duurzame disposables

Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden

Inhoudsopgave
Identiteit Verkoper
 

Algemene bepalingen
Artikel 1  – Definities
Artikel 2  – Toepasselijkheid
Artikel 3  – Aanbod
Artikel 4  – De overeenkomst
Artikel 5  – Herroepingsrecht
Artikel 6  – Kosten in geval van herroeping
Artikel 7  – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 8  – Prijs
Artikel 9  – Conformiteit en garantie
Artikel 10 – Levering en uitvoering
Artikel 11 – Betaling
Artikel 12 – Klachtenregeling
Artikel 13 – Geschillen
Artikel 14 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 15 – Product samples

Aanvullend gedeelte zakelijke kopers
Artikel 16  – Levering en uitvoering
Artikel 17  – Controle en reclamaties
Artikel 18  – Herroepingsrecht
Artikel 19  – Betaling
Artikel 20  – Eigendomsvoorbehoud en zekerheden
Artikel 21 – Verrekening en aanvullende zekerheid
Artikel 22 – Aansprakelijkheid en schadevergoeding
Artikel 23 – Vrijwaring
 
Identiteit Verkoper

Eco Disposable B.V.
Grote Esch 617
2841 MJ Moordrecht
Nederland
Telefoonnummer: +31 (0)10 313 89 88
E-mailadres: info@ecodisposable.nl
KvK-nummer: 83771948
Btw-nummer: NL862984518B01

Deze Algemene Voorwaarden zijn verdeeld in 2 onderdelen bestaande uit Algemene Bepalingen die betrekking hebben op zowel de Consument als de Zakelijke afnemer en een deel dat enkel betrekking heeft op de Zakelijke afnemer. Mochten bij een Overeenkomst van te leveren Goederen aan een Zakelijk afnemer tegenstrijdigheden optreden tussen de Algemene bepalingen en de bepalingen voor de Zakelijke afnemer dan zijn de specifieke bepalingen voor de Zakelijke afnemer leidend.

 

ALGEMENE BEPALINGEN

Artikel 1  – Definities

Algemene Voorwaarden

Algemene Bepalingen

Zakelijke afnemer

Consument


Koper

Verkoper


Partijen

Aanbod


Goederen

Overeenkomst

Bedenktijd

Herroepingsrecht

Duurzame gegevensdrager

Algemene Voorwaarden kenbaar gemaakt van Verkoper aan Koper

Hebben betrekking op zowel Zakelijke afnemers als Consumenten

Een koper, handelend vanuit een beroep of bedrijf

Een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met Verkoper.

Zakelijke afnemer of Consument

De natuurlijke of rechtspersoon die producten op afstand aan consumenten aanbiedt, in dit geval te noemen Eco Disposable B.V.

Verkoper en Koper

Een aanbod op de website en/of schriftelijke prijsopgave van Verkoper aan Koper om tegen een bepaalde prijs een bepaalde hoeveelheid goederen te leveren.

De door Verkoper op basis van een Overeenkomst geleverd goed

Elk gesloten akkoord tussen Verkoper en Koper aangaande een Aanbod van Verkoper.

De termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.

De mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.

Elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

2.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Verkoper en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen Verkoper en Koper.
2.2.
Voordat de Overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de Overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de Algemene Voorwaarden bij de Verkoper in te zien zijn en zij op verzoek van Koper zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
2.3.
Indien de Overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de Overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze Algemene Voorwaarden langs elektronische weg aan de Koper ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de Koper op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een Duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de Overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de Algemene Voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de Koper langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
2.4. Voor het geval dat naast deze Algemene voorwaarden tevens aanvullende bepalingen voor de Zakelijke afnemer van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de Consument zich in geval van tegenstrijdige Algemene Voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
2.5. Ingeval van nietigheid en/of vernietiging van één of meerdere bepalingen van de Algemene Voorwaarden, laat dat de geldigheid en toepasselijkheid van de overige bepalingen van de Algemene Voorwaarden onverlet. Partijen zullen in overleg treden om een nietige en/of vernietigde bepaling(en) van de Algemene Voorwaarden te vervangen door een bepaling die wel geldig c.q. niet-vernietigbaar is en die zoveel mogelijk aansluit bij het doel en de strekking van de nietige c.q. vernietigde bepaling.
2.6. Situaties die niet in deze Algemene Voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze Algemene Voorwaarden.
2.7.
Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze Algemene Voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze Algemene Voorwaarden.
2.8. Verkoper is bevoegd om alle bepalingen van deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen.

 
Artikel 3 – Aanbod

3.1. Indien een Aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het Aanbod vermeld.
3.2. Het Aanbod is geheel vrijblijvend. Verkoper is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
3.3. Het Aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden Goederen. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het Aanbod door Koper mogelijk te maken. Als Verkoper gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden Goederen. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de Verkoper niet.
3.4. Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de Overeenkomst.
3.5. Afbeeldingen van Goederen zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden Goederen. Verkoper kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de Goederen.
3.6. Elk Aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de Koper duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het Aanbod zijn verbonden.
Dit betreft in het bijzonder:
– de prijs inclusief belastingen;
– de eventuele kosten van aflevering;
– de wijze waarop de Overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
– het al dan niet van toepassing zijn van het Herroepingsrecht
– de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de Overeenkomst;
– de termijn voor aanvaarding van het Aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de Verkoper de prijs garandeert;
of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke deze voor de consument te raadplegen is;
de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen.

 
Artikel 4 – De overeenkomst
4.1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in Artikel 3, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
4.2. Indien Koper het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Verkoper onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het Aanbod. Zolang de Overeenkomst van deze aanvaarding niet door de Verkoper is bevestigd, kan de Koper de overeenkomst ontbinden.
4.3. Indien de Overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de Verkoper passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien Koper elektronisch kan betalen, zal Verkoper daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4.4. Verkoper kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de Koper aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de Overeenkomst op afstand. Indien de Verkoper op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de Overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

4.5. Verkoper zal bij het product aan Koper de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de Consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een Duurzame gegevensdrager, meesturen: 
het bezoekadres van de vestiging van de Koper waar de Consument met klachten terecht kan;
de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de Consument van het Herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

– de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
– de in Artikel 3 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de Consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de Overeenkomst.
4.6. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende Goederen.

Artikel 5 – Herroepingsrecht
5.1. Bij de aankoop van een product heeft de Consument de mogelijkheid de Overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de Consument of een vooraf door de Consument aangewezen en aan de Verkoper bekend gemaakte vertegenwoordiger. 
5.2.
Tijdens de bedenktijd zal de Consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn Herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Verkoper retourneren, conform de door de Verkoper verstrekte redelijke en duidelijke instructies. 
5.3.
Wanneer de Consument gebruik wenst te maken van zijn Herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan Verkoper. Het kenbaar maken dient de Consument te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de Consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn Herroepingsrecht dient de deze het product binnen 14 dagen retour te sturen. De Consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
5.4.
Indien de Consument na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn Herroepingsrecht resp. het product niet aan Verkoper heeft teruggezonden, is de koop een feit.
 
 
Artikel 6 – Kosten in geval van herroeping
6.1. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product.
6.2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal Verkoper dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door Verkoper of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de Consument is gebruikt tenzij de Consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
6.3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de Consument zelf is de Consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product. 6.4. De Consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door Verkoper niet alle wettelijk verplichte informatie over het Herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.
 
 
Artikel 7 – Uitsluiting herroepingsrecht
7.1. Verkoper kan het Herroepingsrecht van de Consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het Herroepingsrecht geldt slechts indien de Verkoper dit duidelijk in het Aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
7.2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
– die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
die duidelijk persoonlijk van aard zijn zoals bedrukte en/of gepersonaliseerde producten;
voor hygiënische producten waarvan de Consument de verzegeling heeft verbroken.
 
 
Artikel 8 – Prijs

8.1. Alle genoemde prijzen van Verkoper zijn in euro’s. De prijzen worden in eerste instantie altijd exclusief BTW getoond en in de winkelwagen vermeerderd met de wettelijke BTW van 21%.
8.2. De getoonde prijs is geheel inclusief overige kosten, toeslagen en heffingen, waaronder transportkosten, tenzij uitdrukkelijk vermeld in de winkelwagen. 
8.3. Over de totaalprijs van bestellingen uit het buitenland wordt Nederlandse BTW in rekening gebracht. Voor de verlegging van BTW dient Koper een zakelijk account aan te vragen bij Verkoper. Hierna kan BTW worden weerlegd voor zakelijke klanten middels intracommunautaire levering.
8.4. Wijzigingen in inkoopprijzen, loon- en materiaalkosten, sociale- en overheidslasten, vrachtkosten, verzekeringspremies en andere kosten, die betrekking hebben op de overeengekomen prestatie geven de Verkoper het recht de prijs te wijzigen. Wijzigt de Verkoper de prijs binnen drie maanden na het sluiten van de Overeenkomst dan heeft Koper het recht de Overeenkomst op die grond te ontbinden.
8.5. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is Verkoper niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

 
Artikel 9 – Conformiteit en garantie
9.1. Verkoper staat er voor in dat de producten voldoen aan de Overeenkomst, de in het Aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de Overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
9.2. Een door de Verkoper, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de Consument op grond van de Overeenkomst tegenover de Verkoper kan doen gelden.
9.3. Op alle producten is de wettelijke garantie van toepassing. De duur van de wettelijke garantie kan verschillen op basis van de aard van het product.
9.4. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek aan Verkoper schriftelijk te worden gemeld.
9.5. De garantie geldt niet indien:
de Consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van Verkoper en/of op de verpakking behandeld zijn;
de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
 
 
Artikel 10 – Levering en uitvoering

10.1. De Verkoper zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van Goederen.
10.2. Als plaats van levering geldt het adres dat de Koper aan Verkoper kenbaar heeft gemaakt.
10.3. De bestelling van Koper wordt door Verkoper in behandeling genomen binnen 2 werkdagen. Bestellingen worden mits voorradig binnen 48 uur verzonden. Bestellingen worden in de regel binnen 2 á 3 werkdagen geleverd, onder voorhoud van calamiteiten.

Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de Consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de Consument geen recht op schadevergoeding.
10.4. Indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de Koper hiervan uiterlijk binnen 2 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De Koper heeft in dat geval het recht om de Overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De Consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
10.5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal Verkoper het bedrag dat de Consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
10.6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de Verkoper zich inspannen om een vervangend product beschikbaar te stellen en de Koper hierover altijd vooraf informeren.
10.7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Verkoper tot het moment van bezorging aan de Consument of een vooraf aangewezen en aan Verkoper bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
10.8. Franco levering binnen Nederland en België geschiedt vanaf €250,- excl. BTW, tenzij anders overeengekomen.
10.9. Onder het franco orderbedrag brengt Verkoper leveringskosten in rekening. Bij levering naar overige EU-landen brengt Verkoper ten alle tijden transportkosten in rekening. Levering naar landen buiten Nederland en België geschieden uitsluitend na vooraf onderling contact tussen Koper en Verkoper.
10.10. Leveringen geschieden van maandag t/m vrijdag tussen 08:00 uur – 18:00 uur. Op het door de Koper kenbaar gemaakte adres van levering dient iemand aanwezig te zijn om de zending in ontvangst te nemen. De Verkoper kan niet garanderen dat de zending voor een tweede maal wordt aangeboden. Wanneer bij levering niemand aanwezig blijkt zal deze bij een Post NL pakketshop worden geleverd. De Consument dient de zending dan zelf op te halen.

Artikel 11 – Betaling
11.1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de Consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1.
11.2. De Consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Verkoper te melden.
11.3. In geval van wanbetaling van de Consument heeft Verkoper behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de Consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
11.4. Betaling geschiedt in Euro’s en dient te geschieden via één van de door Verkoper op haar website aangeboden betalingsmogelijkheden, tenzij Partijen uitdrukkelijk schriftelijk anders zijn overeengekomen.
Artikel 12 – Klachtenregeling

12.1. De Verkoper beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
12.2. Klachten over de uitvoering van de Overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Verkoper, nadat de Consument de gebreken heeft geconstateerd.
12.3. Bij de Verkoper ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de Verkoper binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Koper een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
12.4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
12.5. Bij klachten dient een Consument zich allereerst te wenden tot Verkoper. Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de Consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de Consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel Verkoper als Consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de Consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
12.6. Een klacht schort de verplichtingen van de Verkoper niet op, tenzij de Verkoper schriftelijk anders aangeeft.
12.7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door Verkoper, zal Verkoper naar haar keuze de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
12.8. Bij enigerlei klacht is Verkoper niet aansprakelijk voor door Koper gemaakte verzendkosten bij levering aan derden.

 
Artikel 13 – Geschillen

13.1. Op overeenkomsten tussen Vekroper en Consument waarop deze Algemene Voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de Consument woonachtig is in het buitenland.
13.2 Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

 
Artikel 14 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

14.1. Aanvullende dan wel van deze Algemene Voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de Consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de Consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een Duurzame gegevensdrager.

Artikel 15 – Product samples

15.1. Door Verkoper getoonde en/of ter beschikking gestelde monsters en/of modellen zijn slechts een indicatie. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan lichte afwijkingen in kleur, kwaliteit etc.
15.2. Het verstrekken van product samples verzorgd Verkoper kosteloos, echter de verzending hiervan komt voor rekening van Koper.
15.3. Verkoper behoudt zich het recht in overleg met Koper kosten in rekening te brengen wanneer het aantal aangevraagde monsters en/of modellen als buitensporig kan worden bevonden.

AANVULLEND GEDEELTE ZAKELIJKE KOPERS

Artikel 16 – Levering en uitvoering

16.1. Franco levering binnen Nederland en België geschiedt vanaf €250,- excl. BTW, tenzij anders overeengekomen.
16.2. Onder het franco orderbedrag brengt Verkoper transportkosten in rekening.
16.3. Pallet leveringen geschieden op Europallet met maximale afmetingen 0,80×1,20×2,20 meter.
16.4. Leveringen aan Koper die vanwege de omvang op Europallets worden geleverd dienen te worden geruild bij ontvangst Goederen. Indien Koper geen Europallet ruilt behoudt Verkoper zich het recht €15,00 per stuk excl. BTW in rekening te brengen aan Koper.
16.5. Koper is verplicht aan levering en/of lossing van Goederen op het overeengekomen afleveradres mee te werken. Blijft Koper daarmee in gebreke, dan komen de daardoor ontstane kosten geheel voor haar rekening. Verder kwalificeert dit als een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een Overeenkomst en is Verkoper gerechtigd een Overeenkomst onmiddellijk te ontbinden.
16.6. Mocht er een zending retour komen naar Verkoper wegens het niet aanwezig zijn van Koper op het door Koper opgegeven adres tijdens het moment van leveren komen de Goederen retour naar de Verkoper en kan deze in nader overleg opnieuw worden verzonden. Eventuele extra kosten die hieruit voortvloeien zullen in rekening worden gebracht aan de Koper.
16.7. Verkoper behoudt zich het recht om in overleg kosten in rekening te brengen voor leveringen in Express zending, specifieke tijdsvensters en/of bloktijden.
16.8. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de Verkoper tot het moment van bezorging aan de Koper of een vooraf aangewezen adres van levering tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
16.9. Bestellingen kunnen uitsluitend op telefonische afspraak worden afgehaald bij magazijn van Verkoper.
16.10. Indien met Koper schriftelijk is overeengekomen dat goederen die speciaal voor Koper bij Verkoper op voorraad worden gehouden dienen deze Goederen uiterlijk 6 maanden na opdracht te zijn afgenomen. Na deze periode dient Koper een vergoeding per maand voor opslag te voldoen van € 15,- per m2. Hiermee wordt de duur om goederen voor u in voorraad te houden beperkt. Dit artikel is geldig tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
16.11. De Verkoper is gerechtigd Goederen in gedeelten te leveren. Dit geldt niet indien een deellevering geen zelfstandige waarde heeft. Indien de Goederen in gedeelten worden geleverd is de Verkoper gerechtigd elk gedeelte afzonderlijk te factureren.

Artikel 17 – Controle en reclamaties

17.1. Koper dient de geleverde Goederen en verpakkingsmaterialen terstond bij levering op transportschade te controleren. Bij eventuele schades aan verpakkingsmaterialen (waaronder begrepen de overdoos) dient Koper dit op de vrachtbrief te vermelden.
17.2. Koper dient de geleverde Goederen terstond na levering op conformiteit (waaronder begrepen: juistheid, kwaliteit, gewicht/hoeveelheid en/of verpakking) te controleren. Koper is gehouden Verkoper terstond na ontdekking van gebreken schriftelijk hierover in kennis te stellen, onder nauwkeurige opgave van de aard en de grond van de reclamatie.
17.3. De in artikel 17.2 bedoelde reclamaties dienen uiterlijk binnen 3 dagen na levering schriftelijk bij Verkoper te zijn ingediend. Bij gebreke van een tijdige melding worden Goederen geacht conform Overeenkomst in goede orde, compleet en zonder gebreken aan Koper te zijn geleverd en als zodanig door Koper te zijn aanvaard. De termijn bedoeld in dit artikel is een vervaltermijn.
17.4. Geringe afwijkingen ten aanzien van de opgegeven hoeveelheden en andere gegevens (waaronder, maar niet beperkt tot, aantallen, natuurlijke kleuren, lijnen, bobbels, deuken en haarscheuren) gelden niet als tekortkomingen.
17.5. Ingeval van levering van niet aan een Overeenkomst beantwoorde Goederen, is Verkoper niet tot meer of anders gehouden dan tot het herleveren van deugdelijke Goederen ofwel het crediteren van de aankoopprijs, zulks ter vrije keuze van Verkoper.

Artikel 18 – Herroepingsrecht

18.1. Bij de aankoop van producten heeft de Koper de mogelijkheid de Overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door Koper of ontvangst op een vooraf door de Koper aangewezen leveringsadres.
18.2. Tijdens de bedenktijd zal de Koper zorgvuldig omgaan met de Goederen en de verpakking. Koper zal de Goederen slechts in die mate uitpakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of Koper het product wenst te behouden.
18.3. Indien Koper van zijn herroepingsrecht gebruik wenst te maken, zal Koper de Goederen in originele staat en dichte verpakking, vrij van transportlabels/stickers op originele verpakkingen op eigen kosten aan de Verkoper retourneren, voorzien van ingevuld retourformulier conform de door de Verkoper verstrekte instructies.
18.4. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de Koper zich richten tot Verkoper.
18.5. Verkoper brengt 10% van de factuurprijs van de geretourneerde Goederen in rekening voor het innemen en controleren van de Goederen.
18.6. Na ontvangst worden Goederen door Verkoper beoordeeld. Wanneer goederen niet in originele staat en/of dichte verpakking blijken, dan wel niet vrij van transportlabels/stickers behoudt Verkoper zich het recht minder dan 90% van het aankoopbedrag te crediteren of af te zien van enige vergoeding.
18.7. Bij ontvangst van Goederen in goede staat crediteert Verkoper aan Koper 90% van het gefactureerde bedrag van de betreffende goederen, overige kosten worden niet gecrediteerd mits anders overeengekomen.
18.8. Verkoper behoudt zich het recht om kosten te rekenen voor het opnieuw versturen en/of vernietigen van Goederen indien Koper zich niet aan de in artikel 18.3 genoemde voorwaarden houdt.
18.9. Het inroepen van reclamaties ontheft Koper niet van zijn afname- en/of betalingsverplichtingen.
18.10. De Verkoper kan het herroepingsrecht van de Koper uitsluiten. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor de volgende Goederen:
– Afprijzing en OP=OP producten
– Bestelartikelen
– Schaalafname (vooraf uitdrukkelijk schriftelijk door Koper besteld)
– Private label bedrukkingen (gepersonaliseerde producten)
– Beperkt houdbare producten
18.11. Retouren zonder reclamatie / retour bon kunnen niet in behandeling worden genomen.
18.12. Indien de Koper een bedrag betaald heeft, zal de Verkoper dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen. Eventueel gemaakte verzendkosten worden niet terugbetaald.

Artikel 19 – Betaling
19.1. Zakelijke klanten kunnen in overleg kopen op rekening, zulks ter beoordeling van Verkoper. Verkoper hanteert een betalingstermijn van 14 dagen na factuurdatum voor zakelijke terugkerende klanten, tenzij anders overeengekomen.
19.2. Indien Koper in gebreke blijft in de tijdige betaling van één of meerdere facturen dan is Koper van rechtswege, zonder dat een nadere in gebrekestelling is vereist in verzuim. Verkoper behoudt zich het recht openstaande en toekomstige bestellingen van Goederen vast te houden totdat Verkoper betaling van posten met overschreden betalingstermijn heeft ontvangen. Koper is tevens de wettelijke handelsrente verschuldigd. De rente (1,5% per maand) over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat Koper in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag. Bovendien zal Koper gehouden zijn tot volledige vergoeding van de buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten, waaronder alle volledige daadwerkelijke kosten berekend voor (proces)rechtsbijstand en juridisch advies, zoals volledige deurwaarders- en advocaatkosten en eventueel kosten van andere derden, welke verband houden met de innig van de vordering, waarvan de hoogte wordt bepaald op minimaal 15% van het totale openstaande bedrag (exclusief BTW), met een minimum van €350,- (zegge: driehonderdenvijftig euro).
19.3. Bij betaling op rekening stelt Verkoper een kredietlimiet vast voor Koper. Bij overschrijding van het kredietlimiet behoudt Verkoper zich het recht om bestellingen van Goederen vast te houden totdat betaling van de nodige openstaande posten zijn voldaan door Koper om binnen het kredietlimiet te blijven.
 
 
Artikel 20 – Eigendomsvoorbehoud en zekerheden

20.1. Verkoper behoudt zich de eigendom voor van alle door haar aan Koper geleverde Goederen en te leveren Goederen tot aan het moment van algehele voldoening van alle vordering(en) betreffende de tegenprestatie voor de door Verkoper aan Koper krachtens enige Overeenkomst geleverde of te leveren Goederen of krachtens enige Overeenkomst tevens ten behoeve van Koper verrichte of te verrichten werkzaamheden, alsmede ter zake van de vorderingen wegens tekortschieten in de nakoming van enige Overeenkomst.
20.2. Alle door Verkoper aan Koper geleverde Goederen worden geleverd onder voorbehoud van een (stil) pandrecht. Koper verkrijgt de eigendom van goederen na het vervallen van het eigendomsvoorbehoud bezwaard met een (stil) pandrecht ten gunste van Verkoper. Deze verpanding strekt tot meerdere zekerheid voor de betaling van al hetgeen Verkoper, uit welke hoofde dan ook, van Koper te vorderen heeft.
20.3. Zolang de eigendom van geleverde Goederen niet op Koper is overgegaan mag Koper de Goederen niet vervreemden of bezwaren, anders dan in de uitoefening van zijn/haar beroep of bedrijf.
20.4. In het geval dat Koper in verzuim is komen te verkeren, is Verkoper te allen tijde gerechtigd, zonder enige voorafgaande aanzegging, om de door Koper onbetaald gebleven geleverde Goederen terug te (laten) nemen. Koper verplicht zich alle daarvoor benodigde medewerking te verlenen, zoals, maar niet beperkt tot het bekendmaken van de locatie van de goederen en het verschaffen van toegang tot de goederen.
20.5. Indien derden beslag leggen op de onder in eigendomsvoorbehoud geleverde Goederen dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is Koper verplicht Verkoper zo snel als redelijkerwijs verwacht mag worden daarvan op de hoogte te stellen.
20.6. Koper is verplicht vanaf het moment van Levering tot het tijdstip van volledige betaling de geleverde Goederen op zijn of haar kosten tegen de gebruikelijke risico’s te verzekeren en verzekerd te houden op normale voorwaarden bij een deugdelijke verzekeringsmaatschappij.

 
Artikel 21 – Verrekening en aanvullende zekerheid
20.1. Verkoper mag steeds al hetgeen zij aan Koper schuldig is verrekenen met hetgeen Koper, al dan niet opeisbaar, onder voorwaarden of tijdsbepaling, aan Verkoper schuldig is.
20.2. Koper mag nooit een vordering op Verkoper verrekenen met hetgeen zij, uit welke hoofde dan ook, aan Verkoper verschuldigd is. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting niet op.
20.3. Verkoper mag op basis van haar inschatting van de kredietwaardigheid van Koper te allen tijde aanvullende zekerheidstelling verlangen. Koper is verplicht op het eerste verzoek van Verkoper alle handelingen te verrichten voor het mogelijk maken van deze (verplichte) zekerheidstelling.
 
 
Artikel 22 – Aansprakelijkheid en schadevergoeding

22.1. Verkoper is slechts aansprakelijk voor schade, rechtstreeks voortvloeiende uit toerekenbare tekortkomingen en direct verband houdende met (de uitvoering van) een Overeenkomst. Verkoper is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door of verband houdende met:
– niet behoorlijke naleving van wettelijke voorschriften en/of door Verkoper afgegeven bewaar-, transport-, verwerk- gebruik- en andere voorschriften;
– niet behoorlijke naleving van algemeen geldende gebruiken c.q. normen met betrekking tot de Goederen;
– door of namens Koper verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens;
– gevolgschade;
– omzet en/of winstderving;
– verlies aan goodwill;
– gemiste besparingen;
– gedane investeringen;
– bedrijfsstagnatie c.q. stilstand en/of kosten gemaakt ter voorkoming, vaststelling of beperking daarvan;
– kosten gemaakt ter verkrijging van voldoening buiten rechte van indirecte schade.
22.2. Voor zover Verkoper aansprakelijk mocht zijn, dan is die aansprakelijkheid, uit welke hoofde dan ook, te allen tijde beperkt tot maximaal tweemaal de netto factuurwaarde (derhalve zonder btw en bijkomende kosten en/of heffingen) van de geleverde Goederen dan wel tot het bedrag dat door de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering van Verkoper in het desbetreffende geval wordt uitbetaald op basis van een schaderapportage, te vermeerderen met het eigen risico van Verkoper.
22.3. Indien Verkoper tot opschorting of ontbinding overgaat, is zij op generlei wijze gehouden tot vergoeding van schade en kosten daardoor op enigerlei wijze ontstaan.
22.4. Een reeks van samenhangende schadeveroorzakende gebeurtenissen geldt voor de toepassing van dit artikel als één gebeurtenis/schadegeval.
22.5. De Koper vrijwaart de Verkoper voor alle schade die de Koper mocht lijden als gevolg van aanspraken van derden die verband houden met de door de Verkoper geleverde zaken.

Artikel 23 – Vrijwaring

23.1. Koper vrijwaart Verkoper voor alle aanspraken van derden, uit welke hoofde dan ook, die in verband met de uitvoering van een Overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak aan andere dan aan Verkoper toerekenbaar is.
23.2. De in artikel 23.1 opgenomen vrijwaring geldt ook ten gunste van het personeel van Verkoper en de hulppersonen die door Verkoper bij de uitvoering van een Overeenkomst betrokken zijn.
23.3. Indien Verkoper uit hoofde van een in artikel 13.1 door derden wordt aangesproken, dan is Koper gehouden Verkoper zowel buiten als in rechte bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van haar in dat geval verwacht mag worden. Mocht Koper in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is Verkoper, zonder Koper daartoe in gebreke te hoeven stellen, gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijde van Verkoper en eventuele derden daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van Koper.

Mobiele versie afsluiten